2 February 2021 in Online Marketing

SMART website doelstellingen bepalen doe je zo

door Olivier Arntz 5.11 min lezen
getagd
darts in dartboard

SMART website doelstellingen bepalen hoort bij het leven. Je zou kunnen zeggen dat het hele menselijke streven gericht is op het stellen en bereiken van doelen. Alles komt neer op prioriteiten en wat je wil bereiken. Voor je website is dat niet anders. Zonder SLIMME doelstellingen bereik je niets.

Een geweldige merkbeleving voor jouw klanten is het resultaat van concrete doelen stellen die voldoen aan zowel de doelstellingen voor je gebruikers als voor wat je zakelijk wil bereiken.

Een "geweldige website" willen die klanten een "goede ervaring" geeft, is geen doel.

Waarom? Omdat zo een website niet actiegericht of meetbaar is.

Zo een 'niet'-specifiek doel draagt ​​niets bij en is hooguit enkel vergelijkbaar met een motiverende 'high-five'.

Probeer dus niet een 'geweldige website met een goede gebruikerservaring' te maken.

Maak een S.M.A.R.T. website.

Boek jouw gratis adviesgesprek

Wil jij aan de slag gaan met een nieuwe SMART website, of moet je jouw bestaande website naar een hoger niveau tillen? Plan een gratis kennismaking en adviesgesprek met online expert Olivier om je te helpen zien hoe jij jouw marketinginspanningen kan maximaliseren. -> meeting.olivierarntz.be/lite/gratis-adviesgesprek

Dus, wat is een SMART-doel?

SMART-doelen zijn specifiek, meetbaar, haalbaar (dus acceptabel), realistisch en op tijd gebaseerd.

Solide voorbeelden van SMART doelen in een online strategie zijn:

Bepalen wat je wil bereiken en een plan opstellen om dit op een verantwoordelijke manier te bereiken, is het verschil tussen succes en mislukking.

Specifieke doelen

Door precies aan te geven op welk punt de gebruiker moet komen, helpen deze doelen je om je te concentreren op alle inhoud, ontwerp en functionaliteit die essentieel zijn voor jouw klant.

Meetbare doelen

Je voortgang moet worden gevolgd en beoordeeld. Voor je website kunnen we klikken meten om te bepalen hoe gebruikers omgaan met de inhoud op je website. We kunnen het aantal paginaweergaven meten. We kunnen het pad in kaart brengen wat bezoekers volgen doorheen je website. We kunnen het percentage bezoekers meten dat op 'Toevoegen aan winkelwagentje' klikt. We kunnen het aantal extra likes of nieuwe aanmeldingen meten.

Bruikbare / haalbare / acceptabele doelen

Omdat je doelen specifiek zijn, kunnen we gemakkelijk de inhoud en functionaliteit identificeren die eraan voldoet. Het heeft geen zin een onbereikbaar doel te stellen. Als je doel ENORM is, moet je je doel misschien in kleinere stukjes splitsen om het haalbaar te maken.

Relevante doelen

Zorg ervoor dat de doelen geschikt zijn om te gebruiken. Dat wil bijvoorbeeld zeggen dat de doelen van een productpagina van je webshop of de homepagina van je website verschillend zijn.

Tijdgebonden doelen

Om een ​​doel te laten werken, moet het tijdslimieten hebben.

SMART website doelstellingen bepalen

Laten we ter illustratie en als voorbeeld een productpagina van een nieuwe e-commerce webshop gebruiken.

Een productpagina stelt klanten in staat om meer te weten te komen over een product dat te koop is en dit aan hun winkelwagen toe te voegen. Het bevat meestal afbeeldingen van het product, de prijs, een beschrijving en een knop "Toevoegen aan winkelwagentje".

De SMART-doelen van de webshop zijn bijgevolg:

De items die nodig zijn om aan deze doelen voor de gebruiker te voldoen:

Oplossing

Je hebt de online bedrijfsondersteuning van Online Expert nodig.

Online Expert zal jou helpen om slimme doelen te stellen en je verantwoordelijk houden voor het proces waarmee jouw doel wordt bereikt.

Boek jouw gratis adviesgesprek

Wil jij aan de slag gaan met een nieuwe SMART website, of moet je jouw bestaande website naar een hoger niveau tillen? Plan een gratis kennismaking en adviesgesprek met online expert Olivier om je te helpen zien hoe jij jouw marketinginspanningen kan maximaliseren. -> meeting.olivierarntz.be/lite/gratis-adviesgesprek


Auteur

Online Expert Olivier Arntz

Olivier Arntz

Online Expert

Zaakvoerder van Online Expert. Gek op bedrijven online beter vindbaar en succesvoller maken.

Ontvang de nieuwste Online Expert tips

Getuigenissen

Dit is wat klanten over Online Expert vertellen

  • "Wat een verschil met onze vorige partner. Olivier is na het overeenkomen van de samenwerking onmiddellijk in actie getreden, heeft zeer snel vele verbeteringen doorgevoerd en communiceert zeer duidelijk. Aanrader voor iedereen die een goede relatie wil met zijn/haar online expert."

    Online Expert review door Erwin Liekens

    Erwin Liekens

    Stadsgids bij Taste The City

  • "Sinds we het vertrouwen aan Olivier hebben gegeven is onze zaak gestaag gegroeid. Wij raden Online Expert zeker aan en danken Olivier voor de continue updates en uitstekende service."

    Online Expert review door Guy Verhaegen

    Guy Verhaegen

    Zakenpartner De Keyser en de kok

  • "Het leuke aan werken met Olivier is dat wanneer ik vragen heb of hulp nodig heb, hij snel antwoordt, probeert te helpen waar hij kan en me tips geeft over wat ik zelf kan doen."

    Online Expert review door Sofie-Ann Bracke

    Sofie-Ann Bracke

    Trainer in lichaamshouding

  • "Met Olivier samenwerken is een aangename ervaring. Hij denkt met u mee en behoedde mij vaak om bepaalde keuzes te maken die technisch niet haalbaar waren of niet zouden bijdragen tot het gewenste resultaat."

    Online Expert review door Danièla Laeremans

    Danièla Laeremans

    Marketing manager bij Vitrapack en Rask

  • "Persoonlijke dienstverlening, mooi en functioneel webontwerp, constante begeleiding en opvolging. Blij!"

    Online Expert review door Sabine Bulcke

    Sabine Bulcke

    Zaakvoerder Interaxi