Gebruik Een Optimale Biedstrategie
Starten Met Klikken Maximaliseren
De automatische biedstrategie Klikken Maximaliseren gebruik je het beste bij nieuwe advertenties om binnen je vooropgesteld budget eerst zoveel mogelijk klikken te genereren. Op basis daarvan kan jij en Google vervolgens vaststellen wat leidt tot de meeste conversies.
Stap na de eerste 30 dagen over op de biedstrategie Conversies Maximaliseren of een strategie op basis van de gewenst kost per conversie (CPA).
Als je de automatische biedingen niet optimaal vindt, kan je deze zelf manueel aanpassen.
Doorpakken Met Conversies Maximaliseren
De biedstrategie Conversies Maximaliseren gebruikt geavanceerde artificiële intelligentie om binnen je vooropgesteld budget het meeste conversies te behalen voor je advertentiecampagne.
Let vooral op je ingestelde advertentiebudget want met deze strategie wordt dat budget bijna altijd volledig opgebruikt.
Gebruik SEO Voor Betere Dynamische Zoekadvertenties
Dynamische zoekadvertenties of DSA (Dynamic Search Ads) kan je inzetten als de eenvoudigste manier om klanten te vinden die via Google op zoek zijn naar precies die producten die jij online aanbiedt.
De werking van deze advertenties kan je vergelijken met de principes bij SEO (Search Engine Optimisation). Google doorzoekt je volledige site net zoals voor het indexeren van zoekresultaten (SEO) en gaat vervolgens op basis van de inhoud volledig automatisch advertenties samenstellen.
Zet DSA dus enkel in als je website goed is ontwikkeld en ook op het vlak van SEO reeds goed geoptimaliseerd is. Zoniet zullen je advertenties niet optimaal zijn en tot minder resultaat leiden.
Controleer De Kwaliteit Van Je Landingspagina's
Hou nauwgezet de kwaliteitsscore (QS) in het oog die Google aan de doelpagina's geeft die je gebruikt in je advertenties. Hoe lager de score, hoe meer budget je onnodig spendeert om resultaat te behalen.
Gebruik Event Tracking
Als je bij advertenties ook oproep extensies hebt ingesteld waarmee men jouw bedrijf kan bereiken, volg dan ook daar het succes van op met event tracking. Zo krijg je een completer beeld in plaats van enkel het meten en optimaliseren van conversies op je website (vb. aankoop).
Concentreer Je NIET Altijd Alleen Op De Laatste Klik
De meeste adverteerders meten het succes van hun advertentiecampagnes enkel op basis van de "laatste klik". Hiermee geven ze alle credits voor een conversie aan de allerlaatste actie van een bezoeker en het overeenkomstige zoekwoord. Alle andere voorafgaande klikken en acties van de klant worden daarmee genegeerd.
Afhankelijk van het zoekgedrag van je ideale klant kan het meer aangewezen zijn om te kiezen voor een ander soort meting en het optimaliseren van je succes. Bijvoorbeeld: met het Positie Gebaseerde attributiemodel, geef je zowel de allereerste als de laatste klik van een bezoeker een gelijkaardige aandeel in de uiteindelijke conversie, met ook een klein aandeel verspreid over alle tussenliggende stappen. Dit geeft een veel genuanceerder beeld dan enkel het meten van de laatste klik.
Verbeter Je Google Ads Impression Share
Impression Share is het aantal vertoningen van je advertenties gedeeld door het geschat aantal vertoningen waar voor in aanmerking kwam. Je advertenties worden namelijk niet altijd getoond. Het in aanmerking komen voor vertoningen word gebaseerd op je huidige advertentie doelen, goedkeuringen, biedingen, en kwaliteitsscores (QS).
Verbeter je geo-targeting instellingen en de kwaliteit van je advertenties om je Impression Share te verhogen.
Hou je advertentieposities in het oog, verbeter je kwaliteitsscore (QS) en verhoog je biedingen voor advertenties manueel in kleine stapjes. Hou voor je zoekwoorden de gemiddeld kost-per-klik (CPC) en positie in het oog.